امروز : پنج شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ برابر است با Thursday 23 November 2017 | درباره ما | تماس با ما

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

انتخابات | انتخابات قزوین | سایت انتخابات قزوین | اخبار انتخابات شورا قزوین

استانداری قزوین | سایت استانداری قزوین

اخبار بوئین زهرا

اخبار قزوین

خبر قزوین

دانشگاه آزاد بوئین زهرا

شبکه اجتماعی

کلوپ

وبلاگ

  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۲۶:۵۳ | کد خبر : 23472
  • نماینده تاکستان؛ گره گشای راه آهن؟
    جابجایی راه آهن در شهرستان تاکستان که چند سالی است به دلیل ایجاد ترافیک در شهر به یک معضل تبدیل شده که طی سالهای گذشته برای نماینده های سابق و فعلی به عنوان دغدغه یا حتی می شود گفت رقابت مبدل شده که چند روز گذشته با حضور مدیر کل راآهن کل کشور در تاکستان و بازدید راه آهن حواشی خود را داشت.

    به گزارش تاک پرس، وبلاگ انگورستان نوشت: روز جمعه 29 آبان، از دفتر رجب رحمانی نماینده تاکستان از برخی از طرفداران جهت حضور در نشست روز شنبه با حضور مدیر عامل راه آهن کشور دعوت می شود.

    این جمع طرفدار در سالن اجتماعات فرمانداری در طبقه هم کف یک ساعتی منتظر می ماند تا خبرهای خوش را از دهان نماینده و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بشنوند.

    محسن سیدپورآقایی پس از نشست با مسوولان در سالن آمفی تاتر فرمانداری تاکستان (پشت ساختمان  اصلی) به همراه رجب رحمانی نماینده شهرستان، فرماندار و برخی از مسوولان از چند تقاطع راه آهن با خیابان های اصلی بازدید می نمایند و سپس در جمع برخی از مردم  تاکستان (شما بخوانید طرفداران نماینده تاکستان) ، مسولان شهرستان حضور می یابد.

    پس از صحبتهای بی ارتباط فرماندار تاکستان که نشان از بی اطلاعی وی از اتفاقات و پیگیریهای گذشته داشت رحمانی نماینده تاکستان طبق معمول اکثر سخنرانی های خود، تربیون فرمانداری را بر ای تبلیغ اقدامات خود استفاده (بخوانید سوء استفاده) می نماید.

    رجب رحمانی با نشان دادن نامه ای از دوره نخست حضور خود در مجلس اعلام می دارد از سال 72با نوشتن نامه ای به رییس جمهور وقت (هاشمی رفسنجانی) درخواست انتقال راه آهن را به بیرون از شهر داشته است؛ اما او نمی گوید چرا از سال 72تا 86که در دوره های دوم و سوم و چهارم مجلس و در مدت حدود 16 سال چرا اقدامی در جهت انتقال راه آهن  تاکستان به بیرون از شهر صورت نداده است. آیا مدت 16 سال برای این پروژه کافی نبوده و یا مساله یا مسایل دیگری در میان بوده و یا اصلا چنین مکاتبه ای در گذشته صورت گرفته است.

    او سپس بدون در نظر گرفتن تلاش ها و اقدامات موثر امیر طاهرخانی نماینده دور پیش مردم تاکستان که انتقال راه آهن را تا عملیاتی شدن پیش برد، می گوید: خواست مردم انتقال راه اهن به بیرون از شهر است و او پیگیری ها و نامه نگاری های داشته است .

    آب پاک مدیرعامل روی دستان مردم و مسوولان تاکستان!

    رجب رحمانی خبر نداشت که 20 دقیقه بعد مدیرعامل شرکت راه آهن کشور آب پاکی را روی دستان او و سایر حاضران در نشست می ریزد و همه را ناامید می کند.

    سیدپورآقایی از سخنان مهندس رجب رحمانی می گوید: مردم این شهر باید بدانند این مشکل در برخی شهرهای کشور هم وجود دارد و در اهواز، دزفول، اندیمشک و بسیاری از شهرها ریل راه آهن از داخل شهر عبور کرده و حتی شهر را به چهار قسمت تقسیم کرده و در شهرهای اروپایی و آسیایی هم این موضوع دیده می شود و منحصر به تاکستان نیست.

    جلسه
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح می کند: عبور راه آهن از داخل شهر یک مزیت برای مردم محسوب می شود که می توانند به سهولت و در کمترین زمان به شبکه ریلی دسترسی داشته باشند و از این وسیله برای رفت و آمد و جابجایی کالا بهتر استفاده کنند.

    سید پورآقایی بیان می کند: مزیت دیگر استقرار ایستگاه راه آهن در داخل شهرها افزایش امنیت است . با توجه به استفاده دانشجویان از قطار این شرایط آرامش و امنیت بیشتری برای مسافران ایجاد می کند که نباید نادیده گرفته شود.

    وی اضافه می کند:  ایستگاه راه آهن چون در مرکز شهرها قرار دارد و همه روزه در معرض دید شهروندان است باید برند معماری منطقه باشد تا مسافران با عبور از ایستگاه با فضا و نمای زیبا و چشم انداز جذابی رو به رو شوند و از آن الهام بگیرند و بخشی از تاریخ و معماری شهری را مشاهده کنند.

    فضا و نمای زیبا و چشم انداز جذابم کجا بود…

    مدیر عامل راه آهن انگار در فضای دیگری سیر می کند. فضا و نمای زیبا و چشم انداز جذابم کجا بود،

    آقای مدیر عامل اینجا تاکستان است. شهری که به واسطه بی تدبیری ها، بی مدیریتی ها و منفعت طلبی های عده ای خاص، بجای چشم انداز جذاب، نما و فضای زیبا بوی کهنگی و رخوت به مشام می آید. به قولی آیا چتین نمای زیبایی وجود دارد تا مایه ی الهام شود.

    راه آهن جابه جا نمی شود

    چند زیرگذر و روگذر و پل عابر احداث می شود

    مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور می شود: در بازدیدی که از محدوده عبور ریل راه آهن در شهر تاکستان داشتیم به نظر می رسد با احداث چند زیرگذر و روگذر و پل عابر بتوان بخش زیادی از مشکلات را حل کرد که راه آهن برای همکاری آمادگی کامل دارد.

    وی اضافه می کند: برای حل مشکل مردم تاکستان به هر تعداد که زیرگذر و روگذر نیاز باشد اعلام آمادگی می کنیم که ۵۰ درصد هزینه ها را پرداخت کنیم که در حال حاضر معاون عمرانی استانداری ساخت شش تقاطع را پیش بینی کرده است.

    واکنش دو طرفدار حاج امیر

    سخنان ناامید کننده مدیر کل سبب واکنش دو تن از حاضران می شود.

    علی ورسه ای خبرنگار آرمان مردم که از طرفداران طاهرخانی نماینده قبلی تاکستان است از مدیر عامل راه آهن و فرماندار اجازه صحبت کردن می خواهد ، اما فرماندار با درخواست وی مخالفت می کند. اصرار ورسه ای، فرماندار را عصبانی کرده و  وی با صدای بلند جلسه را چند دقیقه ای به جنجال می کشاند.

    فرماندار در ادامه صحبت های خود که شکل مالت کشی بر این شکست تاریخی داشت حرف های مدیرعامل راه آهن را تایید می کند و هرگونه پرسش را به نشست مطبوعاتی موکول می کند.

    نوراله رحمانی مدیر عامل گروه تجاری حافظ نیز بعد از این جنجال مدت چند دقیقه ای سخنرانی کرده و مدیر عامل را در جریان اقدامات گذشته  بویژه امیر طاهرخانی نماینده قبلی تاکستان می گذارد.

    صدای برخی طرفداران رجب رحمانی هم درآمد

    غیر از این دو هیچ کدام از حاضران، حاضر به اعتراض نمی شوند ، اما پس از پایان این نشست در راهروی فرمانداری صدای اعتراض ها بالا می گیرد.

    یکی از حاضران (طرفداران) در سخنان اعتراضی به زبان تاتی می گوید: ” ایبین آدم هیچکه زبونش ندش، چما واتن چیرا بیمون جلسه . بشکسوم، وینه وینه چما حق بخورانده” . ” این همه آدم زبان نداشت ، ما را بگو چرا آمدیم جلسه، ببینیم جلوی چشمانمان حق ما را بخورن”.

    در نشست مطبوعاتی چه گذشت

    پس از این نشست در اتاق فرماندار ، نشست دیگری با حضور برخی از خبرنگاران ، مسولان و تعدادی از شهروندان که از نشست قبلی به اتاق فرماندار آمده بوند شکل می گیرد.

    علی ورسه ای که سخنانش در نشست قبلی نیمه کاره مانده بود ، اینبار با نشان دادن مجله عملکرد حاج امیر طاهرخانی در دوره پیش این نکته را گوشزد می کند که تلاشهای نماینده قبلی در خصوص انتقال راه آهن نهایی شده بود و طبق اظهار نظر آقای حبیبی معاون عمرانی استانداری مقرر شد کلنگ این پروژه در اردیبهشت 91بر زمین زده شود که به دلیل نتیجه انتخابات مسیر نگردید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ این پرسش می گوید: هدف ما حل مشکلات شهری و جلب رضایت مردم است و در این راستا آماده همه گونه همکاری با مسئولان استان و شهرداری تاکستان هستیم و نگاه کارشناسی و فنی مسئولان راه آهن این است که جابجایی ایستگاه و شبکه ریلی از داخل شهر هم هزینه زیادی می خواهد و هم زمان .برای همین با گذشت ۲۰ سال هنوز لاینحل مانده و بهترین راه اجرای طرح‌های زیرگذر و روگذر است که ما آماده اجرای آن هستیم.

    سید پورآقایی اظهار امیدواری می کند با تعامل و هم فکری مسئولان استان و شهردار و شورای شهر تاکستان بهترین تصمیم برای رفع مشکلات ناشی از عبور ریل راه آهن از داخل شهر اتخاذ شود و راه آهن جمهوری اسلامی هم آماده همه گونه همکاری است.

    خواست مردم تامین نشد؟

    جمشید طاهرخانی سردبیر نشریه سراسری راه فردا نیز با بیان اینکه اجرای پل روگذر در تقاطع خیابانهای تاکستان خواست مردم تاکستان نبوده و نیست می گوید: مسوولان معمولا با حضور خود در یک شهر حامل خبرهای خوش هستند ، اما حضور شما حامل خبرهای خوش نبود؟!در حالی که باید پیگیریهای نماینده سابق تاکستان جهت انتقال راه اهن به بیرون از شهر باید مو رد توجه شما قرار می گرفت تا این مساله این گونه باعث نامیدی مردم نشود.

    این پرسش طاهرخانی مورد واکنش برخی از همراهان مدیر عامل راه آهن کشور و برخی طرفداران نماینده  تاکستان در آن نشست می شود و اخم های مدیر کل را در هم می برد.

    او در پاسخ به این پرسش می گوید: خواست مردم تاکستان باید از طریق رفراندوم به نظر سنجی گذاشته شود.

    رفراندوم، رفراندوم

    بیان موضوع رفراندوم جمع حاضر را به واکنش وا داشت و از جمع 30 نفری حاضر بیشتر افراد نیز هم کلام و همزمان خواستار برگزاری رفراندوم شدند.

    سیدپور آقایی تصریح می کند:  شما از خواست مردم صحبت می کنید، در حالی که مسوولان شما و نمایندگان مردم در شورای شهر به دنبال انتقال راه آهن به بیرون شهر نبودند و ما نیز به خواست آنها عمل کردیم.

    مدیر عامل راه آهن کشور می افزاید: برای شروع کار مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای احداث زیرگذر پرداخت خواهیم کرد که برای تسریع در کار حاضریم این مبلغ را به شهرداری تاکستان دهیم تا کار عملیاتی شده و مسئولان استانی هم بخشی از اعتبارات را تأمین کنند تا این مشکل برطرف شود.

    50 درصد شهرداری 50 درصد وزارت راه و شهرسازی

    این مقام مسوول سپس رو به نماینده شهرستان و معاون عمرانی استاندار کرده و پیشنهاد اجرای دو پل رو گذر یا زیر گذر را ارایه و تصریح می کند: وزارت راه 50 درصد اعتبار این دو پل را تقبل کرده و 50 درصد دیگر را شهرداری تاکستان تامین نماید.

     این مسئول یادآور می شود: یکی دیگر از مسائلی که می تواند نمای زیباتری برای ایستگاه ایجاد کند تأمین فضای سبز مناسب و ساخت نمازخانه است که برای این منظور هم پنج میلیارد تومان برای نوسازی، زیباسازی، تأمین فضای سبز راه آهن تاکستان اختصاص یافته که می تواند چهره این ایستگاه را متحول کند.

    پس از گفته های مدیر عامل راه آهن کشور جمشید طاهرخانی از رییس شورای شهر تاکستان دلیل این توافق را جویا می شود و او نیز به این مطلب که انتقال راه آهن به بیرون از شهر انجام شدنی نبود اکتفا می کند!!؟

    همچنین شهردار تاکستان در جمعی از شهروندان و مسوولان به صورت غیر رسمی اعلام می کند شهرداری توان مالی برای اجرای این پروژه را ندارد.

    صدای امام جمعه هم درآمد

    اسلامی همچنان معترض، همچنان پیگیر 

    این برای چندمین بار است که آیت اله اسلامی در نشست های رسمی و غیر رسمی از عدم جابه جایی راه آهن انتقاد می کند.

    او در مهر ماه سال 92 در نشست معارفه تقی پور شهردار تاکستان با انتقاد از عدم انتقال راه‌آهن به خارج از محدوده شهری گفته بود : انتقال راه آهن جزو انتظارات شهروندان تاکستانی است. این پروژه نباید متوقف شود.

     نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفته بود: این طرح زمینه درآمد سرشاری را برای شهر تاکستان فراهم می آورد و دولت باید این پروژه را اجرایی نماید. نداشتن بودجه بهانه ای بیش نیست.

    تقدیر نماینده ولی فقیه از حاج امیر 

     آیت الله اسلامی همچنین در بهمن ماه سال 92 در دیدار با روزبه استاندار جدید استان قزوین از خدمات ارزشمند نماینده سابق تاکستان(امیر طاهرخانی)خواستار پیگیری خروج راه آهن از محدوده شهری تاکستان شده بود.

    پس از اطلاع تصمیمات نشست فرمانداری، اینبار آیت اله اسلامی نگران تر و تندتر از بی تدبیری مسوولان وقت انتقاد می کند.

    او بار دیگر از تربیون نماز جمعه خواستار اجرا شدن مصوبات و پیگیری های زمان حاج امیر می شود.

    تحلیل ؛ انتقال راه آهن در زمان نمایندگی حاج امیر  شدنی شد

    هنوز یکسال از حضور حاج امیر طاهرخانی در جایگاه نماینده تاکستان نگذشته بود که وی طرح انتقال راه آهن تاکستان را به بیرون از شهر کلید زد و مدت سه سال کافی بود که این پروژه بزرگ تاریخ تاکستان از مرحله مطالعه تا مرحله پایانی پیش برود ( مطالبه ای که در 16 سال دوره رجب رحمانی صورت نگرفت )

    و در این مدت 3 سال حاج امیر از طرح سووال، رایزنی،پیگیری بقول معروف چنگ و دندان مهمترین خواسته مردم تاکستان را پیش برد و البته او تنها نبود . مردمی که دایما ایشان را تشویق می کردند ، البته امام جمعه شهرستان نیز با تشویق های معنوی و گاه سفارش، حاج امیر را در به بار نشینی پروژه انتقال راه آهن همراهی می کرد.

    در حالی که همگان منتظر کلنگ زنی پروزه بزرگ بودند ، نزدیکی به انتخابات و بهانه های چون بهره برداری تبلیغاتی باعث شد که دولت اصولگرا با کارشکنی یکی از کاندیداهای وقت و برخی از طرفداران چشم وگوش بسته اش، مانع کلنگ زنی پروژه مهم و حیاتی انتقال راه آهن به بیرون از شهر شوند.

    این طیف تمامیت خواه در دوران نمایندگی جناب حاج امیر بارها و بارها با جمع اوری توماری و چاپ
    بولتن های تبلیغاتی چوب لای چرخ این پروژه حیاتی شهر تاکستان گذاشت تا کلنگ این پروژه به زمین نخورد. حاج امیر نیز نمایندگیش تداوم نیافت . در حالی که همگان انتظار داشتند کلنگ پروژه در زمان نماینده  جدید به زمین بخورد ، سناریوی دیگری نوشته شد:

    ” بیرون رفتن پروژه راه آهن از جنوب شهرکارشناسی شده نیست” به ظاهر دوباره مطالعات شروع شد که راه آهن به بالای شهر انتقال یابد ، برخی نیز عبور راه آهن از زیر زمین بصورت مترو را مطرح کردند.

    سال 91 گذشت، سال 92 هم همین طور، سال 93 به پایان ماه هشتم رسید تا چشم تاکستانی ها به حضور مدیر عامل راه آهن کشور روشن شد تا خبر انتقال راه آهن از زبان ایشان شنیده شود.  اما این اتفاق نیفتاد.

    دو سال و نیم معطلی و تاخیر! سرانجام سرنوشت پروژه حیاتی راه آهن تاکستان این گونه رقم زد.

    “نه بالای شهر، نه پایین شهر و نه زیر زمین”

    احداث یک یا دو پل زیر گذر و روگذر در خیابانهای موسی صدر و سعیدی آنهم با مشارکت وزارت راه و شهرسازی ، استانداری و شهرداری تاکستان.

    ” این یعنی فاجعه”،  “این یعنی  عقب نگه داشتن تاکستان”، ” این یعنی خط کشیدن روی آرزوی دیرینه تاکستان”، این یعنی یک شهرستان را فدای یک نفر کردن”.

    پرسش اساسی اینجاست در کجای کشور سراغ دارید که پروژه ای که مطالعات کارشناسی دارد، مصوبه دارد، ردیف ملی و ماده 32 دارد و همه در انتظار تحقق آن هستند به یکباره به دلایلی که همگان می دانند از بیخ و بن منتفی گردد و بجای آن یک و یا پل رو گذر و یا زیر گذر آنهم در شهری که مردم خاطره خوبی از پل ندارند( اشاره به پل ورودی روبروی دادگستری ).

    پس از اینهمه تلاش های موثر، خون دل خوردن ها و آرزوی دیرینی مردم یک شهر که در آستانه ی تحقق بود،  چه می شود.

    جالب تر اینکه  شورای دور نخست که عملکرد مثبت آنها بر همگان آشکار است با احداث چنین پل هایی مخالفت کردند. در حالی که اعتبار آن نیز تامین شده بود.

    در حالی که اگر انتقال راه آهن به هر شکل بالای شهر ، پایین شهر و یا زیر زمین عملی می شد یک خیابان بزرگ در اندازه و موازات خیابان اصلی بوجود می آمد منافع سرشار و بزرگی را برای تاکستان به ارمغان می اورد.

    یک لحظه تصور کنید از میدان دادگستری تا میدان سیلو خیابانی حدود 40 متری جدید بدون هیچ گونه تملک ، عقب نشینی و دردسرهای این چنینی!؟

    ترافیک خیابان اصلی برای همیشه حل می شد ، شهرداری از ساخت وسازها و فروش تراکم و ایجاد واحدهای صنفی درآمد سرشاری را کسب می کرد و همین درآمدها می توانست صرف آبادانی و زیبایی شهر تاکستان شود.  پاساژهای زیبا و مدرن ، پارکینگ ، فضای سبز و ده ها پروژه و طرح مختلف را می شد در این خیابان اجرا کرد.

    اما این اتفاق نیافتد و راه آهن از جایش تکان نخورد تا تفاوت ها مشخص شود و دلسوزها و منفعت طلب ها و توانمندهاو ناتوان ها مشخص شود.

    حالا برخی که دیده اند قافله را باخته اند و باید در مقابل تاریخ این شهر و افکار عمومی پاسخگو باشند فرار به جلو را آغاز کرده اند.

    اما هنوز یادمان و یادتان هست که آقایان زمان نمایندگی حاج امیر چه می گفتند.

    یادمان و یادتان هست که چه تومارهایی جمع آوری می کردند.

    یادمان و یادتان هست که چه شعارهای قشنگی برای آبادانی تاکستان می دادند ” مردی از خویش برون اید و کاری کند” و یا ” دوباره می سازمت وطن”

    ساختن شما را دیدیم و برون آمدن شما را از خویش هم.! دیدیم.

    اما خدا کند در این یک سال و نیم باقی مانده اتفاقی نیافتد تا بلکه شاید با پیروزی اصلاح طلبان معتدل در انتخابات بعدی ، انتقال راه آهن تاکستان به بیرون از شهر دوباره به مسیر اصلی و خواست مردم تغییر کند.

     انتهای متن/1007/9110

    منبع/وبلاگ انگورستان

    • انگورستان جمشید طاهرخانی
    • جمشید طاهرخانی سردبیر هفته نامه راه فردا

    برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تاک پرس در تلگرام شوید.
  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "شکاف ریل آهن بین دو جناح تاکستان"
    5 نظر برای “شکاف ریل آهن بین دو جناح تاکستان”
    1. رحمانی می‌گه:

      احسنت به شما که حرف دل مردم را مکتوب کردید و وای بر شهر تاکستان که فدای خطهای سیاسی شده.مسئول یک عمر عقب ماندگی این شهر با موقعیت عالی چه کسانی هستند.
      مطمئنا چه در این دنیا و چه در آخرت باید تاوان کارهای خود را پس دهند.

    2. م.رحمانی می‌گه:

      انتقال راه آهن از آرزوهای دیرینه مردم تاکستان است.شاید باور نکنید ولی این موضوع از قبل از انقلاب هم از طرف برخی از اهالی حاشیه راه آهن مطرح شده بود ولی به دلیل سرعت کم قطار و عبور مرور کم وسایل نقلیه این موضوع جدی گرفته نشد تا سال 72 که توسط نماینده وقت مهندس رجب رحمانی مطرح شد و در زمان نمایندگی حاج امیر طاهرخانی مصوب شد. پس این موضوع مانند مشعل المپیک دست به دست شده تا به مقصد برسد حال چه اتفاقی افتاده که مسئولان شورای شهر و شهردار و فرماندار قصد خاموش کردن این مشعل در مقصد را دارند اسم این کار خیانت و بلکه جنایت است.

    3. محمد رحمنی می‌گه:

      سلام.

      حرف تمام مردم تاکستان را زدین؟واقعن به وبلاگ نویس یا نویسان این وبلاگ تبریک می گم و از همین الان حمایت خودم را از ایشان اعلام می دارم.

      اینا همش فکر اینن که ادمای خودشونو بیارن سر کار و طرف مقابلشونو ضربه فنی بکنند.

      این وسط سر شهر و ادماش بی کلاه مونده.

      خدا ازشون نگذره…….هر کی که شعار می ده و انجام نمی ده.

      مردم یه نفرت خاصی از نماینده فعلی و اطرافیانش دارند.به خاطر همین کم کاری هاست دیگه؟!!؟!؟!؟!؟!؟

      به امید روزیکه همه مسئولین چون رجایی و با هنرباشند.

    4. زنجانی می‌گه:

      سلام
      با احترام با شناختی که از جغرافیای تاکستان دارم به نظر می رسد انتقال مشکلی را حل نکند :
      1- اگر انتقال به سوی باغات باشد مشکل آتی بوجود خواهد آمد
      2- اگر انتقال به با لای کمربندی باشد برای را ه آهن دشواری خواهد داشت
      اما دو را کار به نظر می رسد :
      الف – نظر مدیر عامل راه باشد یعنی زیر گذر وروگذر که زیبای شهری دارد که امروزه در حال انجام است
      ب – راه آهن تبدیل به زیر گذر شود یعنی تونل مثل را آهن تهران
      درکل : اینکه راه آهن هم از لحاظ صدا و هم برش شهر و هم امنیت معضلی است گمان ندارم مخالفی داشته باشد
      نظر نهایی اینجانب با حفظ جغرافیای شهر : تونل سرتاسری می باشد هرچند شاید هزینه زیادی داشته باشد

      والسلام – زنجانی

    5. حمیدرضا طاهرخانی می‌گه:

      با وجود راه آهن شمال میتوان ایستگاه سرچشمه را به دولت آباد انتقال داد و با انتقال و عبور از قسمت شمالی شهر و بالای آزادراه با کمترین هزینه این انتقال صورت گیرد

      چه نیازی به هزینه کردن گزاف هست

      عبور راه آهن در قسمت شمالی شهر میتواند از منظره زیبای باغات انگور تاکستان بهرمند شد
      نه وجود ترافیک پشت راه بند و جمع شده اب زیر زیر گذرها


    نظرات