امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ برابر است با Saturday 10 December 2016 | درباره ما | تماس با ما

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

انتخابات | انتخابات قزوین | سایت انتخابات قزوین | اخبار انتخابات شورا قزوین

استانداری قزوین | سایت استانداری قزوین

اخبار بوئین زهرا

اخبار قزوین

خبر قزوین

دانشگاه آزاد بوئین زهرا

شبکه اجتماعی

کلوپ

وبلاگ

  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ | کد خبر : 38473
  • تاک پرس گزارش می دهد:
    مسئله رسيدگي به ارباب رجوع و حل و فضل مشكلات شهروندان و چگونگي نحوه پاسخگويي به مردم هنگام حضور در محل ادرات و نهادهاي مختلف امري مهم و مورد تأكيد است.

    به گزارش تاک پرس، شهرستان تاکستان با دارا بودن شعبات و دفاتر مختلف اداری و دولتی روزانه پاسخگوی حجم قابل توجه از تقاضاهای شهروندان به منظور رفع نیازهای شهروندان است، با توجه به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی به ریز و با درج جزییات شرح وظایف و امور را برای کارمندان و کارکنان بخش دولتی مشخص ساخته است براین اساس یکی از محورها رسیدگی به امورات ارباب رجوع حاضر در ادارات و ارگان های دولتی است.

    می توان گفت: هر اندازه که یک مسئول و کارمند با اهتمام و توجه جدی ضمن برخورد مناسب با شهروندان به ارایه خدمت و امدادرسانی به منظور حل و فصل مشکلات بپردازد به همان اندازه میتوان به ارتقای جامعه امیدوارتر بود.

    بنابراین دولت و مسئولان در هر زمان موظف به اجرای قوانین مناسب و اجرای دقیق آن قوانین در محور کار و تلاش و خودباوری هستند تا حجم تقاضاها و حضور مردم شهروندان مختلف در ادارات، ارگان ها و نهادهای مختلف کاهش پیدا کند.

    دولت با برنامه ریزی های مناسب در طول سال های اخیر در صدد حل دائم مشکلات شهروندان بوده است که این مسئله جای تقدیر و سپاس وی‍ژه داشته شهروندان و اربابان رجوع نیز این مسئله را قطعأ به فاک نیک خواهد گرفت.

    اما متأسفانه بسیاری از ادارات و ارگان های دولتی نسبت به برخی از اربابان رجوع آن طور که باید پاسخگو نبوده و نسبت به رفع دائم و رضایت مندی بیشتر شهروندان اقدامات کافی و لازمه را به انجام نمی رسانند که این موضوع می توانند خلل های بزرگ را در بدنه اعتماد عمومی شهروندان ایجاد کرده و برجای گذارد.

    3

    مهم ترین عوامل در اعتماد عمومی میزان کارآیی و انجام امور توسط کارمندان بخش ها و ادره جات مختلف است

    موضوعی که بهانه این یاد داشت شد ضرورت تدوین قانون و یا طرح مشخص برای چگونگی برخورد کارمندان و کارکنان بخش های دولتی با شهروندان و ارباب رجوع است.

    هنگامی که یک فرد به منظور پیگیری وانجام کارهای روزانه دولتی خویش به یک اداره و یا نهاد خاص دولتی رجوع کرده و امور خویش ر مطالبه و طلب می کند شخص کارمند در وهله نخست خوشرویی و در مراحل بعدی کمال احترام و پاسخگویی سریع و مطمئن را چاشنی کار کرده و ازاین رو آشنایی خود کارکنان و کارکنان بخش های دولتی اداره جات و نهادهای مختلف با مباحث احترام و تکریم اربابان رجوع و شهروندان نیز امری مهم ضروری است.

    در پایان می توان گفت: نیاز به تدوین سازوکارهای مشخص برای پاسخگویی به این حجم بالا از تقاضها نیز بسیار ضروری و مورد توجه است که نتیجه ان افزایش میزان رضایت مندی و گرایش و اعتماد عمومی اقشار شهروندان می شود.

    انتهای گزارش/1007/9110

    • تصویر پاسخگویی به ارباب رجوع

    برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تاک پرس در تلگرام شوید.
  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "آیا تکریم ارباب رجوع اولویت جدی ادارات تاکستان است؟"

    نظرات