امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ برابر است با Friday 9 December 2016 | درباره ما | تماس با ما

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

انتخابات | انتخابات قزوین | سایت انتخابات قزوین | اخبار انتخابات شورا قزوین

استانداری قزوین | سایت استانداری قزوین

اخبار بوئین زهرا

اخبار قزوین

خبر قزوین

دانشگاه آزاد بوئین زهرا

شبکه اجتماعی

کلوپ

وبلاگ

  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 33412
  • تاک پرس از نبود تاکسی در برخی خیابان ها گزارش می دهد:
    یکی از مشکلات کلیدی شهروندان تاکستانی نبود خط تاکسی در برخی خیابان های پرتردد و متمرکز شدن تاکسی ها در خیابان های اصلی شهر است که رانندگانی که ساعاتی را در ایستگاه های تاکسی منتظر مسافرهستند. و مسافرانی که مسیرهای طولانی را پیاده طی می کنند و تاکسی وجود ندارد که با توجه توجه به توسعه شهری توجهی به این موضوع نشده است.

    به گزارش تاک پرس، از نبود خط واحد و اتوبوس شهری که بگذریم،کرایه زیاد تاکسی ها بدخلقی برخی رانندگان،فرسودگی خودروهای تاکسی که در تاکستان باید کمبود مسیر های تاکسی خور را نیز باید به مشکلات تاکسیرانی شهر اضافه کرد،در این روزهای گرم شهروندانی که می خواهند برای خرید و یا امورات دیگر به مرکز شهر بیایند باید مسیری طولانی را در خیابان هایی مانند ولیعصر،توحید،22بهمن و… را پیاده طی کنند و یا از آژانش خودرو تهیه کنند.

    2

    “دربست چرا بین راهی هم سوار کن”این جمله ایست که اکثر مواقع در تاکسی می گوییم زمانیکه عجله داریم و راننده مسافری ندارد و ما نیز درخواست مسیر دیگری را داریم که او نمی پذیرد . این در همه جا هست در تاکستان نیز حتما دیده ایم . جدای شکایت به کرایه ها و بدخلقی برخی رانندگان این کمبود مسیر را نیز باید به مشکلات تاکسیرانی شهر اضافه کرد.

    خانم مسنی که می خواهد جایی در تاکستان برود اگر خانه اش نبش یک خیابان اصلی مسیر تاکسیرانی باشد فبها در غیر اینصورت باید یک مسیر به نسبت طولانی را با پای پیاده بپیماید تازه به خیابان اصلی که رسید تازه اول مشکل اوست اگر مسیر او خیابان اصلی بود که هیچ وگرنه بایستی درست را چاره کند و اگر کرایه دربست مساوی کرایه آژانس باشد باید یا پای پیاده طی مسیر کند یا تن به ذلت داده سوار یک تاکسی زورگیر شود .

    در بسیاری مواقع که کسی این موارد را پیش بینی کرده از اول با آژانس تماس می گیرد و چاره مشکل خود را پیدا می کند و حال فردی که در خوشه اجتماعی ضعیفی است اگر هر روز این چنین مسیری دارد باید چه کند یا پای پیاده میرود یا کل درآمدش را برای مسیر رفت و برگشت خرج کند.

    3

     

    خانم رحمانی می گفت هر بار که به خانه دخترم  از عاشورا به معلم می روم رانندگان تاکسی کرایه بیشتری از آژانس برمی دارند در حالیکه هر دو مسیر تاکسیرانی دارند. بله همچنین است و وای بحال آن روزی که مسیر تاکسیرانی نداشته باشد.

    خانم طاهرخانی هم گفتند تاکستان تقریباً فقط چهار خیابان اصلی است که دارای مسیر تاکسیرانی است بنظرم باید دو تا سه اتوبوس در تاکستان باشد برای این مسیرهایی که تاکسی ها نمی روند.

    آقای طاهرخانی یک بازنشسته هم در مورد وجود مسیرهای بیشتر تاکسیرانی گفتند دو سه ماه پیش که یکسری تاکسی برای بلوار شهید بهشتی به خیابان دخانیات گذاشته بودند ولی مثل اینکه از آن استقبال چندانی نشد.. خانمی هم گفتند فکر کنم قرار است یک مسیر تاکسیرانی برای بلوار آیت الله خامنه ای بگذارند.

    4

    این مسیرهای تاکسیرانی که بسیار در تاکستان محدود است  فقط شامل چند خیابان می شود خیابان امام خمینی ، خیابان غفاری ، خیابان نمی دونم چیه اسمش (داخل شهر) و خیابان معلم و خیابان شهید رجایی در حالی که بعد از این خیابان ها خیابانهای به نسبت بسیار طویلی هستند که باید با تاکسی طی مسیر شود و متاسفانه از این خبرها نیست از جمله خیابان های بعد از داخل شهر خیابان عاشورا البته گفتیم این خیابان دارای مسیر تاکسیرانی هست بیشتر در روزهای پنج شنبه برای مزار رفتن مردم تاکسی ها خدمت رسانی می کنند و خیابان مصطفی خمینی (راه شهر سابق ) و خیابان های دیگری و نیز خیابانهای منتهی به خیابان امام که در این گفته مختصر مجال گفتن نیست.

    سوال اینجاست دست اندر کاران این موضوع د این شهر تاریخی همیشه با خوروی شخصی خود رفت و آمد کرده اند و هیچ وقت پیاده نبوده اند و احیانا خودروی آنها خراب نشده تا با وسیله نقیله عمومی رفت و آمد کنند تا شاید برخی مشکلات مردم  را از نزدیک ببینند یا می بینند و فکر می کنند اول باید مشکلات دیگری از تاکستان که  اساسی و حادتر مردم را حل و فصل کنند تا به تاکسیرانی برسند. عزیزان در این مورد نیز از شما درخواست داریم به فکر جامعه کوچک تاکستان باشید. ما نمی گوییم همه جاده هایش را همین الان اسفالت کنید  و همچنین فضای درون شهر و نمای آن را زیبا سازی کنید تا بگفته برخی شبیه خوزستان زمان جنگ نباشد چندین سال باید بگذرد تا وضع شهر بهتر شود قرار دادن چند مسیر تاکسیرانی حداقل برای دو یا سه خیابانی که در  عرض هم هستند و فاصله چندانی با هم ندارند نه تنها اشکالی و هزینه ای ندارد بلکه شاید کمی از بیکاری رانندگان محترم می کاهد و موجب جذب جوانان بیکار نیز  می شود.

    1

     مسیر تاکسیرانی در بلوار فکر خوبی است به شرطی که در مابقی خیابانهای متصل به آن نیز تاکسی ها در دسترس داشته باشد و تا شاید رانندگان تنبلی نکنند و به دنبال مسافر بگردند و  مسافر از بی خودرو بودن  خسته نشود آیا و  می شود برای دو منطقه به نسبت بزرگ در تاکستان  یعنی بالای خیابان امام و پایین آن خیابان یک خط واحد اتوبوسرانی  برای حمل و نقل قرار داده شود

    آیا زمانی فرا نرسیده است که برای شهرستان تاکستان حداقل دو اتوبوس خط واحد هزینه شود تاکمی از مشکلات مردم بکاهد بیشتر مردم هم خواستار این موارد هستند در برخی موارد وجود دارد که شهر  بسیار شلوغ است ومردم در به در به دنبال تاکسی هستند تا خود را به خانه برسانند و آنجاست که کمبود تاکسی مشخص می شود و چه بسا که منشا بسیاری از جدل های رانندگان و مسافران باشد  در این موارد است که یک مینی بوس می آید و درمان درد می شود و مردم را خوشحال میکند.بله این بسیار واضح و مبرهن است اگر یک مسیر مشخص و کوتاهی برای تاکسی در شهر باشد و کرایه ها برای آن مسیر زیاد باشد و همه فقط در آنجا مشغول خدمت باشند تاکسی در شهر زیاد بنظر می آید و باز باعث جدل و دعوای مسافران و رانندگان می شود در این مورد است که مردم از تاکسی کمتر استفاده می کنند و پای پیاده را ترجیح می دهند تا اینکه هزینه ناخوشایندی بپردازند.

     به امید همدلی و همزبانی مردم شهید پرور و زحمت کش و مسئولین مومن و باتقوا که این مشکل نیز در تاکستان حل شود.

    انتهای خبر /1007/9110

    گزارش از /فریبا طاهرخانی

    • تاکستان صف تاکسی
    • هزینه ماشین دربست تهران تا تاکستان

    برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تاک پرس در تلگرام شوید.
  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "صف طویل تاکسی های خالی و مسافران منتظر در تاکستان"

    نظرات