امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برابر است با Monday 5 December 2016 | درباره ما | تماس با ما

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

سایت اخبار استان قزوین | اخبار قزوین

انتخابات | انتخابات قزوین | سایت انتخابات قزوین | اخبار انتخابات شورا قزوین

استانداری قزوین | سایت استانداری قزوین

اخبار بوئین زهرا

اخبار قزوین

خبر قزوین

دانشگاه آزاد بوئین زهرا

شبکه اجتماعی

کلوپ

وبلاگ

  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 33283
  • کارشناس تغذیه مرکز بهداشت تاکستان:
    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت و درمان شهرستان تاکستان گفت: قیمت بالای غذا به معنای ارزش غذایی بالاتر نیست و هنگام خرید مواد غذایی ضمن توجه به تاریخ مصرف، انقضا و پروانه ساخت، باید دقت کرد بسته بندی آنها آسیب دیده نباشد و تامین کننده نیاز همه گروه های سنی خانوار باشد.

    به گزارش تاک پرس، زهرا زینلی کارشناس واحد تغذیه مرکز بهدشت تاکستان با اشاره به چگونگی مدیریت تغذیه خانواده تصریح کرد: مدیریت تغذیه خانوار که شامل تعیین نیازهای تغذیه ای، تعیین برنامه غذایی مناسب، خرید مواد غذایی سالم و نگهداری مواد غذایی، طبق اصول بهداشتی می باشد.

    وی اظهار کرد: که در نگهداری مواد غذایی به صورت فریزشده، تاریخ انجماد را بر روی کیسه های بسته بندی بنویسید تا به موقع از آن استفاده کنید. وی با گفتن اینکه انجماد مواد پروتئینی باید در سرمای شدید و در کوتاه ترین زمان انجام شود و البته موقع خارج کردن مواد غذایی از حالت انجماد از  آب داغ نشود، چرا که بهترین حالت، استفاده از یخچال برای رفع انجماد مواد غذایی است.

     زینلی تصریح کرد: سبزی های خُرد نشده را می توان تا شش ماه در فریزر نگهداری کرد، اما به صورت خُرد و سرخ شده، دو تا سه ماه بیشتر در فریزر نگه ندارید و برای حفظ ویتامین های سبزیجات در مراحل انتهای پُخت، به مواد غذایی، نمک اضافه کنید.

    این کارشناس با تأکید به اینکه نمک یُددار تصفیه شده را دور از نور و در ظرف بسته کدر نگهداری کنید و برای حفظ یُد، نمک را در پایان پخت به غذا بیفزایید؛ گفت: مصرف نمک دریا ممکن است باعث تخریب کلیه ها شود. این کارشناس با اشاره به اینکه از روغن مخصوص سرخ کردنی، به مدت چهار تا پنج دقیقه در پخت غذا استفاده شود؛ بیان کرد که از مصرف روغن حیوانی به دلیل داشتن اسید چرب اشباع خودداری شود، زیرا مصرف زیاد روغن و چربی، شخص را در معرض ابتلا به سرطان و بیماری قلبی – عروقی قرار  می دهد.

    زینلی توصیه کرد که برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از پوکی استخوان، روزانه  30 دقیقه ورزش کنید و 15 دقیقه نیز از نور خورشید استفاده شود.

     وی با گفتن اینکه مصرف دو تا سه واحد شیر، کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین می کند؛ افزود: با توجه به اینکه نوشیدنی رایج در کارخانجات، چای می باشد، بهتر است یک و نیم ساعت قبل و بعد از غذا نوشیده شود.

    انتهای خبر/1007/9110

    برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تاک پرس در تلگرام شوید.
  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "قیمت بالای غذا به معنای ارزش غذایی بالاتر نیست"

    نظرات